Kentalis-naar-Kurdistan.reismee.nl

Roz tan basj, (goedendag allemaal)

Na een mooie rit door de bergen in prachtig weer, 26 graden, :-D , kwamen wij (Ellen en Lidy) in Sulaimanyia aan. Ik vond het fijn om al die bekende plekken weer te zien. We zitten in hetzelfde hotel als vorige twee keren. En nu even een speciaal berichtje voor Willem; de lobby is geweldig verbouwd!

We hebben bij de familie van Soza gegeten en in een van de vele parken van Sulaimanyia gewandeld.

En nu zit de eerste werkdag in Sulaimanyia er op. Een dag die niet zonder hobbels en bobbels verliep.

De begroetingen waren meer dan hartverwarmend. Soms emotioneel. Veel dikke knuffels en zoenen, ook voor Ellen, die voor hen een nieuw gezicht was. Want de vorige twee keren was ik hier met Willem.

Om 9 uur beginnen is een loffelijk streven maar er was nog geen tolk en geen stroom. Om 10.45 was dat geregeld en konden we beginnen.

De hele dag door was er wel wat geharrewar over de begin- en eindtijden van de training. Ook werd er net bekend gemaakt dat er maandag een public holyday zal zijn; de eerste dag van de nieuwe Arabische maand. Op die dag wordt soms vrijaf gegeven en soms niet.

Dat betekent dat we i.p.v. maandag nu doorschuiven naar de donderdag waarop we oorspronkelijk vrij zouden zijn.

Vandaag lag de focus op het voorbereiden van lessen. Wat kan het voordeel zijn voor jezelf en de kinderen? Wat kan een doelstelling zijn van je les?

De deelnemers hebben geconcentreerd geluisterd en gewerkt.

Morgen gaan we vooral weer praktisch aan de slag.

Groet vanuit Sulaimanyia

P.S Ook de groeten uit Duhok! Helaas zijn zij door problemen met internet nog niet in staat om een bericht te schrijven... wordt vervolgd!

Mathilde

Hi Ellen,

Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien! Klinkt als super+interessant maar wel hard werken wat jullie daar doen. Zal donderdag dit weblog ook even laten zien aan de kids. Zullen ze vast leuk vinden. Goed dat dit er is voor de mensen daar, mooi werk. Veel succes verder & geniet er ook van!

Groet!
Mathilde

Ton Krabbenborg

Zover weg Kurdistan en dan dit via deze site kunnen volgen een leuk initiatief. Wat me opvalt en dat is denk kenmerkend voor dergelijke landen dat je een planning kan hebben maar dit telkenmale moet bijstellen. Heeft ook zijn leuke kanten, wij zijn hier zo gedisciplineerd en gestructureed dat er soms te weinig ruimte inzit voor eht onverwachte. Maar goed dat terzijde;we vinden het knap dat jullei dit doen. He zal zeker voor jullie zelf teogevoegde waarde hebben maar je moet he dan toch ook maar doen.

Succes veel geluk daar en we volgen jullie

Groeten Alphons en Ton